25 tips, 8 citat, 5 verktyg och 2 presentationer från Conversion Conference i London 2013

Obamas valkampanj, The Guardians utmaning kring dating och Optimizelys fantastiska tillväxt är några exempel på vad som har nämnts. Här nedan har vi summerat det bästa från konferensen. Visste du förresten att:


”Konverteringsoptimering toppar listorna av prioriteringar inom digital marknadsföring 2013” – Quarterly Digital Intelligence Briefing by Econsultancy & Adobe



The 7 drivers of motivation

– Susan Weinschenk, Founder, Weinschenk Institute, LLC
susan

  • Det är betydligt enklare att koppla samman nya vanor med gamla. T ex: Gör detta medan eller efter du följer dina etablerade vanor.
  • Ju mer relevant ett kundomdöme är för dina besökare desto bättre. 1) Vänner & bekanta 2) Liknande intressen/arbetsuppgifter 3) Andra.
  • Se till att du kommunicerar med alla tre delar av hjärnan för att maximera effekten: 1) Storhjärnan 2) Cerebellum 3) Hjärnstammen.

The journey to conversion

Charles Nicholls, Founder, SeeWhy
Charles-Nicholls-SeeWhy-HiRes-200x300

”84% purchaese require multiple visits, often on multiple devices”

Genomsnittlig konverteringsgrad efter besökartyp:

  1. Ny besökare – 0,25 %
  2. Återkommande besökare – 2,25 %
  3. Lämnar precis innan avslut – 18%
  4. Lämnar precis innan flera avslut – 48 %

  • 80 % känner sig fortfarande nervösa och osäkra över att handla mobilt
  • 40 % känner sig fortfarande nervösa och osäkra över att handla med datorn

The psychology of pricing

Leigh Caldwell, Consultant and writer on pricing and cognitive economics, CEO, Inon Pricing Advisers
3af027febfb39535adbbe9d7622661ee

  • Priset är den största genvägen till ett köpbeslut.
  • Börja med det högsta priserna in din prislista/jämförelse, resterande priser kommer att sättas i proportion till reaktionen av det första du ser.
  • Om du har två olika produkter på en sida; 1) Vinflaska 79 kr 2) Vinflaska 139 kr, lägg till 3) Vinflaska 249 kr för att öka försäljningen av nr 2.
  • Priset på din vara/tjänst bör reflektera värdet, inte kostnaden.

On target: right content, right person, right time… right now

Matt Althauser, Director Europe, Optimizely Europe
Matt-Althauser-Startplatz-Referenten

”37,9 % + Conversion Rate with dynamic headline with search keyword from Google”

  • Vad är den genomsnittliga konverteringsgraden totalt sett? Ca 2 %.
  • Få alla på företaget att bidra med idéer om A/B-tester och belöna de bästa.

Designing a test – from hypothesis to result: how mature is your test design approach?

Kerstin Exner, Product Manager, The Guardian & Stephen Pavlovich, Director, Conversion Factory
member_66093382

”Posterous didn’t even have a signup process. Email them and they created an account for you automatically”

  • Se det hela från kundens perspektiv.
  • Fråga dig själv; Vad förlorar vi mest folk och varför?
  • Vet vi tillräckligt mycket om vår målgrupp för att kunna kommunicera med dem på ett effektivt sätt?
  • Planera och strukturera dina A/B-tester innan du sätter igång.

 

You don‘t need to be Shakespeare, but you need to know what matters: copywriting for conversion

Michael Lykke Aagaard, Split Test Junkie, ContentVerve.com & Catherine Toole, Founder & CEO, Sticky Content

Michael-Lykke-Aagaard Catherine-Toole

“You need to know the purpose of the copy”

  • Använd hellre en längre rubrik med mycket värde än tvärtom.
  • Använd inte frågor i dina rubriker.
  • Shakespeares 4 steg: 1) Syfte 2) Relevans 3) Röst & tonläge 4) Listighet.

How to Win Friends and Influence People Online

Marty A. Greif, Vice President, SiteTuners
Marty-A-Greif

“I am way to wrapped up in my own little world to worry about yours”

  • Sätt dig alltid i besökarens sits
  • Ju mer du vet om besökaren desto effektivare kan du kommunicera till den

No one cares about your content (yet)!

Cliff seal & Mathew Sweezey

Cliff_Seal Mathew-Sweezey

77 % of people want less than 5 pages in a white paper.

5 mest omtalade verktygen

Tillgängliga slides

 

Kommentera eller dela artikeln: